Thursday, July 22, 2010

Ibu...ratu hatiku...




2 hari d rumah mertua...rs sedihh...bl teringatkan mak..rindu kat mak. Padahal sebelum kawen tiap2 minggu aku balikk ke Taiping..kenapa ada perasaan itu yer..?ari pertama d rumah mertua..aku call mak..mak pesan mcm2..kihkhihkkhhh..kelakar ler..sebenarnya mak riso tu sbb slama ni semua kerja2 umah mak yg buat..jd mak takutla anak dia ni x leh buat..uwaaaaa..!!!!!n yg lg terharu..awal2 lg mak dah warning jgn balik tpg slalu..kn dok d Ipoh..tgg en. suami balik sana..huuhuhuhh..waduhh..begini rasa nya bl tanggungjawab jatuh pd suami..bkn lg pada kedua org tua kita yer..?
rindu kat makkkk.. ('',)

Aku Terima Nikahnya...


Assalamualaikum..sgt lm xupdate blog nih....sebukkk..ermmm sebuk ape yer..?heheeee..
Alhamdulillah pd 17.07.10 yg lps...aku tlg mjadi ISTERI yg sah pd Shuhaidi..sgt2 brsyukur pd Allah swt..xsangka jodoh kami ada..n smpi skng ni pun aku maupun suami masih x percaya lg yg kami ni dah kawenn..!!!hahahhahaaaa..hari tu, pukul 9.30pg eddy dah smpi padahal Tok Kadi kul 11.00pg br nmpk muke..khikhihkhhh...rasa sebakk sgt bl kite dah sah jadi milik eddy..mcm mimpi..!!..tp Alhamdullilah..n slps selesai..berkali2 eddy ingatkan aku bahawa..aku ni isteri dia...hehhehehee...sebelum kawenn pun hubungan kami mmg rapat..slalu jupe..slalu contact..sp bl dh kawen..bertmbhla rapat...n mmg x di nafikan eddy penuh dgn kasehh syg...mlimph ruah bt aku...sgt2 terharu dgn en. suami aku nihhh...hhehhee...n yg plg pening en. suami dpt terima diri aku seadanya...semoga perkahwinan ini kekal hingga akhir hayat..InsyaAllah..

Wednesday, January 6, 2010

T.E.N.S.I.O.N....

Assalamualaikum..(utk sp2 yg sudi amik tau ape yg aku tulis..)
prob 1:
br2 ni ader kwn opis aku invite aku join 1 produk ni..mula2 tu dgr mmgla mnarik..tp awal2 lg aku dah tau..n dah dgr psl produk ni dr sedara mara...mmg x d nafikan kualiti produknya mmg bagus..aku pun tertarik..(sempat lg amik 1 produk..hihihi)..namun, utk join skali..mmg aku x minat..diarg plak x putus2 mmujuk..aku balik umah 2,3 hari aku pk sorag2..baik buruknya..sp pun x pengaruhi aku..so aku bt kptsn xnak join..mslhnya diarg x jemu pujuk aku..so the best way..aku mengelak...x seronok sebenarnya 1 opis plak tu..tp utk sementara waktu jer..hope dia faham..n skang ni mcm kekok plak..x bertegur..!!harap hubungan kitrg akan pulih..seronok sebenarnya knl dgn dia... ('',)

prob 2:
Kdg2 tu betulla...xsemestinya apa yg kita plan akan jd...mesti ader yg kn adjust..(utk puaskan ati semua pihak..)..frust sgt mlm td bl edy bgtau plan kitrg kn tangguh ke raya nnt...aduh...nasib baik aku x tempah ape2 lg...cuma psiapan utk 31hb ni ttp bjln spt biasa..(InsyaAllah..)..bengang jugak aku ngn edy ni.....dr awal lg aku dah bgtau dia ape2 yg kita plan bincng n inform mak n abah dia...tp en shuhaidi ni confident sgt..tup tup kak lang (adik edy) nak bt bln 6...so?..salah sp sebenarnya ni..?so, wat to do now..?xkan nak push edy..dia pun frust jugak..dah la lps ni aku dah mls nak pk..just follow the flow jer..redha..
so now, dia mmg bz..sabtu ahad pun kn kejer..jd aku kn cr sesuatu utk isi ms aku..aku pun kn pura2 bz jugakla..ok x..?chaiyok2...

Monday, December 21, 2009

RAHSIA WANITA



1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.
2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.
3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang(sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).
4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.
5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti coklat!!
6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.
7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja.
8. Sekiranya seorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.
9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.
10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung tak berguna.
11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.
12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.
13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.
14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.
15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.
16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.
17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!
18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.
19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.
20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.
21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!
22. Satu ucapan ‘Hi’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya.
23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.
24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.
25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.
26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..
27. Senjata wanita adalah airmata!!
28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah, bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.
29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya. So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah. ..
30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa

Sunday, December 20, 2009

semoga apa yg d rancng d berkati.. dpermudahkan...n d makbulkan...amin...

my Big faMily...




b.u.d.a.k b.a.r.u b.l.a.j.a....

slmt tahun baru..!!actually br blaja bt blog ni...hehehhe...sj2..utk tatapan kwn2 n 4 myself...last week kursus 3 ari d lumut..x abis penat lg nak cuti utk psiapan kawen kakak..excited pun ada...arini kerja . esk pun kerja lg...kalu rajin ptg esk trus balik tpg..klu x rajin..pg rabu br balik tpg...harap semunya bjlan dgn lancar...Amin...
Jemput datang yer kawan2... ('',)